Home »

Hoe gaat het in z'n werk?

Je haalt de set af bij de verhuurder op woensdagmiddag. Da's in Boutersem bij Jonas of in Oostende bij Jürgen - je ziet en/of kiest de locatie wanneer je bestelt, afhankelijk van beschikbaarheid. Het adres geven we je mee bij de bevestiging van je bestelling. We verzenden op dit moment niet met de post of een pakjesdienst - we houden van onze LEGO® sets en willen graag dat er zorg voor gedragen wordt. Zorg dat je je identiteitskaart bij je hebt; die hebben we nodig om het huurcontractje op te stellen.

Je betaalt wanneer je de set ophaalt, liefst met de bancontact app. Cash kan ook.

In het pakket vind je alle stukjes die je nodig hebt om de set te bouwen. Alles wordt gesorteerd geleverd. Via lego.com kun je makkelijk de instructies downloaden.

Hopelijk beleef je plezier met de volgende stap: het bouwen. We vinden zelf dat het ineensteken van LEGO® sets bijzonder veel voldoening schenkt - en zelfs therapeutisch werkt!

Wanneer je klaar bent en de huurtermijn verlopen is, bezorg je de set terug. Dat doen we typisch op dinsdagen, opnieuw door even af te spreken in Leuven of Oostende. Je haalt de set uit elkaar en sorteert hem opnieuw in de zakjes. Doe je dat niet, dan betaal je de huurprijs voor 1 week extra.

Hoe zijn de stukjes gesorteerd?

Alle stukjes zijn gesorteerd per kleurgroep. Je vindt bijvoorbeeld alle groene stukjes samen in een zak, alle rode stukjes in een andere zak, enzovoort. Soms wordt er anders gesorteerd (afhankelijk van de set), zoals het apart houden van Technic blokjes. Tenslotte bevat elke set een zakje met minifigures, bestickerde stukjes en andere waardevolle of zeldzame blokjes: die zitten apart omdat ze zo moeilijk te vervangen zijn.

Waar haal ik de bouwinstructies?

De instructies worden normaal niet meegegeven, maar je kunt die steeds gratis online downloaden op lego.com. Indien je toch liever papieren instructies gebruikt, laat dit op voorhand weten. We rekenen hiervoor 2 euro meerprijs en 20 euro waarborg, omdat de instructies nu eenmaal moeilijk te vervangen zijn. De waarborg krijg je uiteraard terug als de instructies onbeschadigd terugkomen.

Kan ik de set op een andere dag afhalen of terug bezorgen? Kan ik de set voor enkele dagen huren in plaats van een hele week?

We kiezen voor vaste dagen en voor weekverhuur om dit idee enigszins haalbaar te houden voor onszelf - zowel voor de praktische kant (we moeten thuis zijn!) als voor het bijhouden van wat er wanneer verhuurd is. Kun je pas op donderdag of vrijdag ophalen, of wil je reeds op maandag of dinsdag terug bezorgen, laat dan iets weten. De kans is reëel dat we dat kunnen regelen - al zal dat niet altijd lukken. De huurtermijn zelf is wel steeds van woensdag tot dinsdag, zelfs als je de set minder lang bijhoudt.

Wat als er stukjes te kort of beschadigd zijn?

We doen ons best om elke set geheel en onbeschadigd te houden. In principe wordt elke set nagekeken, geteld en gewogen bij elke verhuur, maar het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er iets fout gaat. Laat ons dat zo snel mogelijk weten; we doen wat we kunnen om het gebrek aan te vullen. Verlies of beschadig je zelf een stukje, laat ons dat ook weten. De meeste stukjes zijn vrij eenvoudig en goedkoop te vervangen en een eerlijk gemeld foutje is snel rechtgezet en vergeven. Om te voorkomen dat er dingen verloren gaan, vragen we wel om de gehuurde sets apart te houden van je eigen LEGO® sets, zeker bij het uiteenhalen.

Help, ik ben niet klaar! Kan ik de set langer houden?

Als de set niet verhuurd is de volgende week, dan kan dat natuurlijk. Laat ons iets weten en we kijken na of dit mogelijk is. We verhuren enkel per volledige week, maar vanaf de tweede week vermindert de huurprijs met 5 euro (behalve voor sets van 5 euro of minder). Sowieso kun je een set maximaal vier weken bijhouden. Als je niets laat weten, krijgen we natuurlijk wel snel een probleem. Ook als het niet mogelijk is om te verlengen, verwachten we dat je je aan de termijn houdt: je zou het zelf ook niet prettig vinden als de set die je huurt niet beschikbaar blijkt omdat de vorige huurder die niet heeft terug bezorgd.

Hoe zit het met hygiëne?

Alle sets worden op regelmatige basis gereinigd. Sowieso wordt er ontsmet na elke verhuur en we geven ook alle stukjes op regelmatige basis een professionele wasbeurt. Ze ben je er zeker van dat alles steeds proper en hygiënisch is. Omgekeerd vragen we ook om onze sets met het nodige respect te behandelen: gebruik bijvoorbeeld enkel de meegeleverde LEGO® tool en geen tanden bij het uiteenhalen. Als je twee stukjes niet van elkaar loskrijgt, laat ze dan gewoon aan elkaar vast, hou ze apart en laat het ons weten wanneer je de set terug bezorgt.

© 2024 - Brickrent.be

LEGO® is a trademark of the LEGO group, which does not sponsor, authorise or endorse this website.